لکه چسب

لکه چسب


بهترین ترفند برای پاک کردن رنگ یا چسب ریخته شده روی فرش

به جا ماندن لکه‌های رنگ یا چسب روی فرش به ظاهر و زیبایی آن آسیب وارد کرده و از ارزش آن می‌کاهد. به همین خاطر پاک کردن لکه رنگ یا چسب ریخته شده روی سطح فرش از اهمیت بالایی برخوردار است. درواقع اگر شما با روش صحیح این کار آشنا باشید و به سرعت وارد عمل شوید می‌توانید فرش خود را از آسیب نجات داده و بدین ترتیب اجازه ندهید اثری از این لکه‌های بدمنظر روی فرش منزل‌تان باقی بماند.

از همین رو نیز در ادامه این مطلب به معرفی ترفندهای پاک کردن انواع چسب و همچنین روش‌های پاک کردن انواع لکه رنگ از روی فرش پرداخته‌ایم. پس با ما همراه باشید تا با بهترین ترفند برای پاک کردن رنگ یا چسب از روی فرش آشنا شوید.

ترفندهای پاک کردن چسب ریخته شده بر روی فرش

از بین بردن چسب ریخته شده روی فرش از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه اگر آن را نادیده بگیرید با گذر زمان، چسب بیشتر و بیشتر روی سطح فرش چسبیده و با تار و پود آن آمیخته می‌شود که درنهایت باعث خرابی و آسیب فرش خواهد شد. در این خصوص نوع چسبی که روی فرش ریخته در ترفندهای از بین بردن آن تأثیر چشمگیری دارد، به طوری که راه حل مناسب کاملاً مرتبط با نوع چسب است:

پاک کردن چسب مایع و قطره‌ای از روی فرش

برای پاک کردن چسب مایع یا قطره‌ای از روی فرش باید از یک پارچه نخی و اتو کمک بگیرید. پارچه نخی را روی لکه چسب پهن کرده و اتو را روی درجه متوسط بگذارید. به آرامی پارچه را اتو بکشید و کار را تا جایی ادامه دهید که تمام چسب، روی سطح پارچه نخی چسبیده و فرش کاملاً تمیز شود.

قالیشویی چلسی متخصص شستشوی انواع فرش

کارخانه قالیشویی چلسی کرج عضو رسمی اتحادیه قالیشویان و فرش فروشان کرج، دارای کارخانه ای مجهز با ماشین آلات تمام اتوماتیک آماده ارائه با کیفیت ترین خدمات شستشوی فرش در سراسر کرج.

پاک کردن چسب‌های قوی‌تر

اگر چسب دوقلو، یک دو سه و یا قطره‌ای قوی روی سطح فرش‌تان ریخت ترفندی که کمی پیش به آن اشاره کردیم دیگر کارساز نیست و باید به سراغ روش دیگری بروید. در این صورت استفاده از استون بهترین راه‌حل ممکن است. البته برای جلوگیری از آسیب به بافت فرش بهتر است پیش از آنکه استون را روی لکه بریزید مقدار کمی از آن را روی قسمتی از فرش ریخته و مطمئن شوید که به فرش آسیبی وارد نمی‌کند. سپس چند قطره استون روی لکه مربوطه بریزید و به آرامی آن را از فرش جدا کنید.

ترفندهای پاک کردن لکه رنگ ریخته شده بر روی فرش
انواع رنگ به طور کلی:

  • رنگ‌های آکرلیک
  •  رنگ‌های روغنی

پاک کردن رنگ آکرلیک از روی فرش

از آنجا که رنگ‌های آکرلیک بر پایه آب هستند اگر رنگ آکرلیک روی فرش‌تان ریخت بلافاصله پیش از اینکه خشک شود، آن را با آب پاک کنید. برای اینکار پارچه مرطوبی بردارید و محکم آن را روی لکه‌ی رنگ بریزید. درنهایت برای بهتر پاک شدن لکه می‌توانید یک قاشق از مواد شوینده مناسب را در یک لیوان آب مخلوط کرده، پارچه را به آن آغشته کنید و روی لکه بکشید.

بهترین ترفند برای پاک کردن رنگ یا چسب ریخته شده روی فرش

پاک کردن رنگ روغنی از روی فرش

برای پاک کردن رنگ‌های روغنی قبل از هرچیز باید تا حد ممکن ناحیه را تمیز کنید. برای اینکار از یک دستمال کاغذی یا پارچه استفاده کرده و رنگ ریخته شده روی فرش را با آن تمیز کنید. فراموش نکنید که اینکار را با نهایت ظرافت انجام دهید تا رنگ تا حد ممکن روی سایر ناحیه‌های فرش که تمیز هستند مالیده نشود. سپس ۳ الی ۴ قطره تینر روی یک پارچه یا دستمال تمیز بریزید و به صورت ضربه‌ای تمامی لکه‌های موجود را از بین ببرید. پس از اتمام کار حتما فرش را با شوینده‌های مناسب فرش شستشو دهید.
همچنین تینر ممکن است باعث بوی بد فرش‌تان شود که برای از بین بردن این بو می‌توانبد از جوش شیرین و شوینده‌ها کمک بگیرید. در نهایت اگر موفق نشدید همیشه می‌توانید کار را به یک قالیشویی قابل اعتماد و متبحر بسپارید.

بهترین مواد شوینده فرش کدامند؟

مواد شوینده بسیار متنوعی برای شستشو و پاکسازی فرش در منزل وجود دارند که برخی از بهترین مواد شوینده فرش شامل موارد زیر هستند:

  • انواع شامپو فرش
  •  پودر مخصوص قالیشویی
  •  پودر لباس‌شویی
  • مواد شوینده خانگی (از جمله مایع ظرفشویی، صابون و…)

معرفی قالیشویی ماهدشت

یک قالیشویی در ماهدشت که هدفش بهترین شدن است، باید بداند که چگونه می تواند در قلب مشتری خود رسوخ نماید تا اعتماد و اطمینان آنها را نسبت به خود به دست بیاورد. اگر به دنبال یک قالیشویی خوب در ماهدشت هستید، باید توجه کنید که این قالیشویی حتما باید چند ویژگی را دارا باشد که بتواند اعتماد شما را به دست آورد که در ادامه ما این ویژگی ها را ذکر خواهیم کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *