کیسی شدن فرش به چه معناست و راه های رفع آن ؟ - قالیشویی چلسی

کیسی شدن فرش به چه معناست و راه های رفع آن ؟


کیسی شدن فرش به چه معناست و راه های رفع آن ؟

فرش های دستبافت مخصوصاً فرش هایی که در ایران تولید می شوند جزو بهترین فرش ها در دنیا محسوب می شوند و به خاطر ویژگی های مختلفی مثل زیبایی، ظرافت، کیفیت و دوام بالایی که دارند از محبوبیت بالایی نیز برخوردار هستند. اما فرش های دستبافت در کنار ویژگی های مثبت خود به دلیل نحوه بافت سخت و حساسی که دارد ممکن است به دلایل مختلف دچار معایب و مشکلات متعددی شود که تمامی این ها اغلب به دلیل نبود مهارت و تجربه کافی بافنده در اجرای درست مراحل در قبل و حین بافت فرش ایجاد می شود. یکی از این مشکلات کیسی شدن فرش است که در ادامه در نظر داریم شما را با آن و راه های رفع آن آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

کیسی شدن فرش به چه معناست؟

زمانی که چین و شکن روی سطح فرش در زمان بافت آن ایجاد شود می توان گفت کیسی فرش رخ داده است. فرشی که دچار این مشکل شده است دارای شکل نامنظم، چروک و ناصاف است. در بخش کیسی شده نیز فرش شکل برجسته و اضافی خواهد گرفت. کیسی فرش اگر در متن فرش ایجاد شود به نوعی دیده خواهد شد که انگار زیر فرش چیزی قرار دارد.

علت ایجاد کیسی فرش

کیسی شدن فرش ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود. بعضی از فرش ها در زمان بافت دچار کیسی می شوند. همچنین به کارگیری ماده های مصنوعی و بی کیفیت، نداشتن دقت کافی در زمان پایین کشی فرش، جمع شدن چله ها در زمان ساده بافی از دلایل اصلی کیسی شدن فرش هستند.

قالیشویی چلسی متخصص شستشوی انواع فرش

کارخانه قالیشویی چلسی کرج عضو رسمی اتحادیه قالیشویان و فرش فروشان کرج، دارای کارخانه ای مجهز با ماشین آلات تمام اتوماتیک آماده ارائه با کیفیت ترین خدمات شستشوی فرش در سراسر کرج.

بهترین راه های رفع کیسی شدن فرش

راه رفتن روی فرش

ساده ترین روش برای حل کردن مشکل کیسی فرش این است که روی فرش راه بروید. تنها موردی که در این باره لازم است رعایت کنید این است که فرش را در محیطی پهن کنی که زیر آن هیچ نوع وسیله اضافی موجود نباشد. بعد از اینکه مدت زمان خاصی به این کار ادامه دهید متوجه خواهید شد که کیسی فرش از بین رفته است.

استفاده از اشیای سنگین

روش دوم برای رفع کیسی فرش این است که از اشیای سنگین مثل مبل، میز، کمد، گلدان و غیره استفاده کرده و آن ها را روی بخش چین خورده فرش قرار دهید.

رول برعکس

این روش نیز بسیار ساده است و می توانید با رول کردن برعکس فرش اقدام به رفع کیسی فرش کنید.

کیسی شدن فرش به چه معناست و راه های رفع آن ؟ - قالیشویی چلسی

 اتوی بخار

سریع ترین راه برای رفع کیسی فرش این است که از اتوی بخار استفاده کنید. برای این کار یک حوله تمیز را خیس کرده و روی بخش مشکل دار فرش قرار دهید. سپس اقدام به اتو کردن کنید. اما دقت کنید که درجه حرارت اتو را در حالت کم قرار دهید تا از آسیب دیدن احتمالی فرش جلوگیری کنید. این کار را می توانید با بخارشوی نیز انجام دهید.

 خدمات قالیشویی

آخرین راه برای رفع کیسی فرش این است که از خدمات قالیشویی کمک بگیرید. اگر تمامی روش ها را امتحان کرده و نتیجه نگرفتید بهتر است فرش خود را به قالیشویی های معتبر بسپارید تا اقدام به رفع سریع این مشکل کنند.

سخن پایانی

کیسی شدن فرش جزو معایب رایج فرش های دستبافت است که علاوه بر پایین آوردن جذابیت و زیبایی فرش، دوام و ماندگاری آن را نیز کاهش می دهد به همین علت هرچه سریع تر باید اقدام به رفع این مشکل کنید چرا که باعث ایجاد مشکلات جدیدی مثل کاهش تراکم، کاهش پرز و نخ نما شدن فرش خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *