بوی بد شیر روی فرش - قالیشویی چلسی

بوی بد شیر روی فرش


بوی بد شیر روی فرش به یکی از مشکلات عمومی بین خانواده‌هایی تبدیل شده که دارای نوزاد تازه وارد هستند. با وجود حالت بازگشت شیر و رفلکس معده که در نوزادان دیده می‌شود، جلوگیری از ریزش شیر بر روی فرش بسیار دشوار است. اما می‌توان برای پیشگیری از باقی ماندن آن و ایجاد بوی بد اقداماتی انجام داد.

از شستن فرش در قالیشویی‌های معتبر تا کاربرد روش‌های خانگی و استفاده از شوینده‌ها و اسپری‌های آنزیم‌دار هر یک بخشی از این راهکارها را تشکیل می‌دهند.

در مطلب زیر به بررسی این راه حل‌ها و ترفندها می‌پردازیم.

با ما تا انتهای مطلب همراهی کنید.

برای رفع بوی بد شیر روی فرش چه می‌توان کرد؟

بوی بد شیر روی فرش یکی از چالش های نظافت و حفظ بهداشت در محیط منزل است. به‌ویژه برای خانواده‌هایی که به‌تازگی دارای نوزاد شده‌اند. ریختن قطرات شیر از شیشه یا برگشت آن از معده نوزاد اتفاق نادری نیست. با خشک شدن و ترشیده شدن آن بوی بدی ایجاد می‌شود که تاثیر بسیار نامطلوبی بر محیط منزل دارد.

قالیشویی چلسی متخصص شستشوی انواع فرش

کارخانه قالیشویی چلسی کرج عضو رسمی اتحادیه قالیشویان و فرش فروشان کرج، دارای کارخانه ای مجهز با ماشین آلات تمام اتوماتیک آماده ارائه با کیفیت ترین خدمات شستشوی فرش در سراسر کرج.

نخستین راه برای این کار، استفاده از شستشوی فرش در قالیشویی‌ معتبر برای شستشوی فرش و رفع لکه‌های شیر از روی آن است. اما این کار را نمی‌توان با فواصل کوتاه انجام داد. به این منظور می‌توان از راه حل‌های خانگی و کاربرد مواد و محلول‌های موجود و در دسترس استفاده نمود.

در این بخش از مطلب به مرور این موارد می‌پردازیم.

با ما همراه باشید.

۷ ترفند برای رفع بوی بد شیر روی فرش!

محلول آب و صابون: این محلول یک پاک‌کننده عمومی بوده و برای رفع بسیاری از لکه‌ها از جمله شیر و بوی بد آن را به راحتی رفع می‌کند. ریختن این محلول بر روی قسمت‌های مورد نظر فرش و باقی گداشتن آن برای مدتی و سپس پاک کردن آن برای این کار کاملا موثر است.

استفاده از محلول شامپو فرش: شامپوهای مخصوص فرش نه‌تنها برای پاکسازی و شستن فرش، که برای رفع لکه و بوی ناشی از آن هم مورد استفاده هستند. لکه شیر و بوی ترشیدگی ناشی از آن یکی از همین موارد است که با استفاده از اسپری شامپوی رقیق شده و سپس خشک کردن آن با پارچه از روی فرش صورت می‌گیرد.

بوی بد شیر روی فرش - قالیشویی چلسی

نوشابه: ریختن نوشابه روی لکه شیر آن را کاملا حل کرده و پاک کردن آن را ممکن می‌کند. این کار را می‌توانید با اسپری کردن نوشابه در مراحل بعدی یا لکه‌های کوچک، می‌توان بوی بد شیر روی فرش را به‌کلی نابود کرد.

آمونیاک: استفاده از محلول ۱ قاشق غذاخوری آمونیاک و ۲ فنجان آب آب نیم‌گرم می‌توان به‌راحتی لکه شیر را از بین برد و بوی بد ناشی از آن را ریشه‌کن کرد.

قهوه: کاربرد قهوه به‌دلیل جذب بالای بو توسط این ماده یکی از راه‌های رفع بوی بد شیر از روی فرش است.

جوش شیرین: این ماده یک پاک‌کننده قوی است که با جذب چربی و رطوبت شیر، قادر است جلوی انتشار بوی بد شیر روی فرش را بگیرد. کافی است با پاشیدن جوش شیرین روی لکه و جارو کردن آن پس از چند ساعت این مشکل حل می‌شود.

مایع ظرفشویی: با حل کردن این مایع و ریختن یا اسپری آن روی لکه شیر بسته به میزان وسعت لکه، می‌توان بوی بد شیر روی فرش را رفع کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *