نگهداری از ف رش انبار شده

نگهداری از ف رش انبار شده


چگونه فرش های انبار شده رو سالم نگهداریم؟

نگه داری فرش در انبار هم روشی مناسب برای فرش های گران قیمت و ارزشمند می باشد و هم روشی خطرناک و پر از ریسک است چرا که این روش سبب می شود که فرش در معرض انواع جانوران و … قرار بگیرد بنابراین برای نگه داری فرش در انبار بدون اینکه هیچ آسیبی به آن وارد شود حتما باید هر چند وقت یه بار آن را سم پاشی کرده و گاهی نیز خود فرش را از انبار درآورید تا کمی هوا بخورد. دو نوع انبار وجود دارد که می توان فرش را در هر دو نوع آن از طریق روش های خاصی نگه داری کرد : ۱- انبار موزه ای ۲- انبار غیر موزه ای

تماس باما

۰۲۶۳۲۷۱۴۰۳۰

۰۲۶۳۴۵۲۴۰۳۰

برای ثبت سفارش آنلاین قالیشویی کرج کلیک کنید

نگه داری فرش در انبار موزه ای

برای نگه داری فرش در موزه ای چندین روش موجود می باشد اما عواملی وجود دارند که در انتخاب مدل سیستم نگه داری از فرش موثر می باشند. همانطور که گفته شد سیستم های مختلفی برای نگه داری فرش در انبار موزه ای وجود دارند که یکی از آن ها سیستم متحرک می باشد ، این سیستم زنجیر هایی دارد که این زنجیر ها به صورت آویزان می باشند ، کاربرد این زنجیر ها در این است که فرش ها و یا قالیچه ها از این زنجیر ها آویزان می شوند و برای آنکه بعد از لول شدن آن ها به هیچ وجه نتوان آن ها را باز کرد از این زنجیر ها استفاده می کنند.

روش دیگری نیز برای نگه داری فرش در انبار موزه ای وجود دارد که به آن روش ثابت می گویند ، در این روش به دور تیر هایی که از جنس چوب هستند و یا به دور لوله هایی فلزی قالیچه ها یا فرش های مد نظر را می بندند و در نهایت به صورت افقی بر روی سطحی قرار می گیرند که کمی از زمین بالاتر می باشد.

نگه داری فرش در انبار غیر موزه ای

انبار غیر موزه ای به سه دسته

  1. انبار گمرک
  2. انبار بازار
  3. انبار کارگشایی تقسیم بندی می شود

که در هرکدام نیز روش نگه داری از فرش متفاوت است :

۱- انبار گمرک

یکی از روش های نگه داری فرش  بدون اینکه هیچ آسیبی به آن ها وارد شود عدل بندی کردن فرش ها و قالی ها می باشد.

۲- انبار بازار

روش نگه داری فرش بازار به عواملی همچون جایگاه و میزان هزینه بستگی دارد. در انبار های بازار ها ابتدا فرش ها را یا لول کرده و یا تا می کنند و پس از آن کمی نفتالین برداشته و روی فرش می ریزند تا بتوانند یک فرش یا قالی دیگری را روی فرش قبلی قرار دهند.

۳- انبار کارگشایی

سیستم نگه داری از فرش ها در این انبار از طریق قفسه های فلزی انجام می شود که در آن ها حدود سه الی پنج عدد فرش روی هم قرار می گیرد.

برای نگه داری فرش در انبار ، انباری که انتخاب می کنید باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

برای نگه داری فرش باید انباری که انتخاب می کنید ویژگی های زیر را داشته باشد تا در طول زمانی که فرش در آن نگه داری می شود آسیب ندیده و از وارد شدن خسارت جلوگیری شود :

  1. وجود دستگاه تهویه و هواکش برای نگه داری فرش در انبار الزامی است
  2. دیواره های انبار انتخاب شده حتما باید از مصالح محکم و قوی درست شده باشد که توانایی مقابله در برابر عوامل طبیعی را داشته باشد و یا اینکه آسیب کمتری ببیند زیرا اگر دیوار انبار به طور مثال دچار رطوبت شود این رطوبت به فرش نیز نفوذ کرده و سبب خراب شدن آن می شود
  3. انباری که قصد دارید فرشی را در آن نگه داری کنید حتما باید حداقل یک پنجره ی کوچک داشته باشد تا از طریق آن هوا و نور رد و بدل شود زیرا فرش برای آنکه خراب نشود به نور احتیاج دارد
  4. همانطور که می دانید انواع حشرات ریز مانند موریانه ها ، بید ها و …. از زمان های گذشته تا کنون خطری برای فرش های انبار شده بوده و می باشند بنابراین یکی از مهم ترین کار ها در رابطه با نگه داری فرش در انبار این است که هر چند وقت یک بار حتما باید تمامی قسمت های انبار را سم پاشی کرد تا فرش ها از دست این حشرات ریز در امان بمانند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *