آشنایی با فرش دستباف گونه - قالیشویی چلسی

آشنایی با فرش دستباف گونه


فرش دستبافت گونه چیست؟

فرش‌ها دارای انواع مختلفی هستند که آشنایی با این تنوع به خرید بهتر شما کمک می‌کند. ما می‌خواهیم در این مقاله شما را با فرش دستبافت گونه آشنا کنیم. همراه ما باشید تا دانش شما را در این زمینه ارتقا دهیم.

تاریخچه فرش و ظهور فرش دستبافت گونه

در گذشته فقط فرش‌هایی وجود داشتند که با دست ساخته می‌شدند، کیفیت و تراکم این فرش‌ها بسیار بالا بود. باگذر زمان و افزایش جمعیت، دستگاه‌هایی برای تولید انبوه فرش ساخته شدند که به محصولات تولیدی آن‌ها، فرش ماشینی می‌گفتند.

این فرش‌ها کیفیت فرش دستبافت را نداشتند. ازآن‌جایی‌که تعدادی از مردم به خرید فرش دستبافت علاقه داشتند اما سرمایه کافی برای تهیه آن نداشتند، نوع جدیدی از فرش ماشینی مشابه فرش دستی ساخته شد که به اسم فرش دستبافت گونه شهرت یافت؛ این نوع فرش، تراکم و شانه بالاتری نسبت به فرش ماشینی دارد و دلیل اصلی نام‌گذاری آن، شباهت در شیوه بافت و گره زدن تار و پود آن با فرش دستبافت است.

قالیشویی چلسی متخصص شستشوی انواع فرش

کارخانه قالیشویی چلسی کرج عضو رسمی اتحادیه قالیشویان و فرش فروشان کرج، دارای کارخانه ای مجهز با ماشین آلات تمام اتوماتیک آماده ارائه با کیفیت ترین خدمات شستشوی فرش در سراسر کرج.

تراکم و شانه فرش

تراکم فرش نشان‌دهنده تعداد گره‌ها در یک متر از طول فرش است. هر اندازه تراکم بیشتر باشد، چسپندگی الیاف به فرش بیشتر بوده و نتیجه آن، افزایش طول عمر و مقاومت فرش است.

هر اندازه که شانه فرش نیز بیشتر باشد، طرح و نقش فرش ریزبافت و دقیق‌تر خواهد بود.جالب است بدانید که تراکم و شانه با یکدیگر تناسب دارند همچنین با افزایش تراکم فرش، وزن آن افزایش می‌یابد.

فرش دستبافت گونه چه ویژگی‌هایی دارد؟

فرش دستبافت گونه کیفیت بالاتر و ظاهر زیباتری نسبت به فرش‌های ماشینی دارد و قیمت مقرون به صرفه آن سبب می‌شود که به انتخاب ایده‌الی برای طرفداران فرش دستبافت باشد که توان مالی کافی برای تهیه آن را ندارند. چه ویژگی‌هایی سبب محبوبیت این نوع فرش شده است:

  •  الیافی که در ساخت فرش دستبافت گونه به‌کاررفته‌اند، بسیار لطیف، نرم، سبک و ظریف هستند بنابراین حسی مشابه قالی دستی را به شخص منتقل می‌کنند. جنس الیاف از آکریلیک است بنابراین هیچ حساسیتی را در افراد ایجاد نمی‌کنند و فرایند شستشوی آن‌ها راحت است.
  •  تراکم فرش دستبافت گونه معمولا بالاتر از ۲۰۰۰ ساخته می‌شوند و شانه آن معمولا بیشتر از ۱۰۰۰ است.
  • تنوع طرح‌های فرش دستبافت گونه بسیار زیاد است؛ شما می‌توانید این نوع فرش را در نقش و شکل‌های سنتی و مدرن پیدا کنید اما به یاد داشته باشید که فرش دستبافت گونه هیچ‌گاه جایگزین کاملی برای فرش دستبافت نیست و کاملا شبیه آن نخواهد بود.
آشنایی با فرش دستباف گونه - قالیشویی چلسی

چرا فرش دستبافت گونه بخرید؟

قیمت این نوع فرش نسبت به فرش معمولی بیشتر است زیرا در ساخت آن از تراکم و شانه بیشتری استفاده می‌شود اما نسبت به فرش دستبافت قیمت پایین‌تری دارد زیرا الیاف فرش دستباف طبیعی و با تراکم بیشتر است. فرش دستبافت گونه طول عمر و کیفیت بالایی داشته و در شکل و رنگ‌های مختلف موجود است.

سخن پایانی

فرش دستبافت گونه، نوعی فرش است که کیفیت بالاتری نسبت به فرش معمولی و کیفیت پایین‌تری نسبت به فرش دستبافت دارد. ما در این مقاله فرش دستبافت گونه را به شما معرفی کردیم و ویژگی‌های آن را برایتان گفتیم. تجربه خود را درباره این فرش برای ما بنویسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *