پاک کردن اسلایم از روی فرش

پاک کردن اسلایم از روی فرش


آموزش پاک کردن لکه اسلایم ( خمیربازی ) از روی فرش

امروزه اسلایم ها به یک ابزار بازی و سرگرمی تبدیل شده است. این ابزار بازی بازه ی سنی مشخصی ندارد و در بشتر موارد کودکان و حتی بزرگ سالان نیز علاقه زیادی به استفاده از این خمیر بازی دارند. خمیر های بازی اسلایم از اسید بوریک یا بوراکس تهیه میشوند و معایب و مزایای خود را دارند که به دلیل تحصصی بودن این موضوع ما در این بحث به آن نمیپردازیم. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که فرزند شما هنگام بازی با اسلایم و یا خمیر بازی بخشی از آن را روی فرش دوست داشتنی شما ریخته باشد.

اسلایم ها از مواد صنعتی تشکیل می شوند و دارای رنگهای صنعتی نیز می باشند. ریختن لکه اسلایم روی فرش در بیشتر موارد باعث تداخل رنگ در فرش شما می شود و یا باعث ایجاد یک لکه تیره رنگ به مرور زمان روی فرش شما می شود.

برای جلوگیری از این موضوع ابتدا یه محیطی برای بازی فرزند خود با اسلام تهیه کنید. محیطی دور از فرش یا موکت منزل خود. اگر به هر دلیل مقداری از اسلایم فرزند شما روی فرش ریخته باشد، شما میتوانید با انجام مراحل زیر (گرد آوری شده توسط سایت تبلیغات قالیشویی) این خمیر بازی را از روی سطح فرش خود به کلی تمیز کنید. توجه داشته باشید که هر چه سریعتر اقدام به تمیز کردن اسلایم از روی فرش کنید فرش شما پاکیزه تر و پاک کردن لکه اسلایم ساده تر خواهد بود.

۱.بیشترین مقدار ممکن خمیر بازی را از فیبرهای فرش بیرون بیاورید. از انگشتان خود برای به چنگ زدن و بیرون کشیدن تکه های اسلایم از فرش استفاده کنید. برطرف کردن هر چه بیشتر اسلایم قبل از شستشوی فرش، تمیز کردن لکه ها را آسانتر می کند. دقت داشته باشید که ممکن است اسلایم با فیبرهای فرش چسبندگی پیدا کرده باشند بنابراین شما نمی توانید با انگشتانتان تمامی آن را بیرون بیاورد.

۲. ۶ انس (۱۸۰ میلی لیتر) سرکه سفید را با ۳ انس (۸۹ میلی لیتر) آب ترکیب کنید. سرکه در پاکسازی لکه های اسلایم موثرتر از آب به تنهایی یا حتی دیگر محصولات تمیز کننده فرش است. سرکه و آب را داخل یک کاسه بریزید و به هم بزنید تا با یکدیگر ترکیب شوند.

یک گزینه دیگر این است که محلول را در یک بطری اسپری تمیز قرار دهید و به ناحیه لکه دار اسپری کنید.

۳. محلول سرکه و آب گرم را برای اسلام به کار ببرید. محلول را روی لکه ی اسلایم بریزید تا آغشته شود. بسته به اندازه لکه، شما ممکن است به مقدار کم یا زیادی از محلول نیاز پیدا کنید. به عنوان مثال اگر لکه یک ناحیه بزرگ از فرش است شما به تمامی محلول داخل بطری نیاز پیدا می کنید. اگر لکه فقط حدود ۱ در عرض است (۵/۲ سانتی متر)، پس شما فقط به ۲ واحد از محلول نیاز دارید.

۴. از یک برس نرم برای بیرون آوردن اسلایم از فرش استفاده کنید. برس را بر روی فرش بکشید تا محلول سرکه و آب به درون فرش نفوذ کند. اگر شما تکه های بیشتری از اسلایم را با برس بیرون آوردید، برس را قبل از ادامه کار بشویید یا پاک کنید. سپس به پاک کردن لکه بوسیله برس ادامه دهید. شما می توانید از برس فرش یا یک برس ظرف تمیز برای این کار استفاده کنید.

۵. با یک حوله خشک تمیز ناحیه مورد نظر را پاک کنید. زمانی که تمامی اسلایم از فرش بیرون آمد و لکه تا حدی برطرف شد، شروع کنید به تمیز کردن آن ناحیه با یک حوله خشک تمیز. برای تمیز شدن فرش حوله را با دست خود فشار دهید یا پا روی آن بگذارید.

۶. تا زمانی که لکه ها از بین برود تکرار کنید. این فرآیند را هر چند باری که لازم است برای برطرف کردن لکه از روی فرشتان تکرار کنید. بعد از اینکه لکه را از بین بردید، اجازه دهید برای چند ساعت فرشتان با جریان هوا خشک شود و سپس بر روی آن ناحیه جاروبرقی بکشید تا نیروی تازه به فرش ببخشید.

نکته: ممکن است لکه دوباره تا بعد از اینکه فرش خشک شود قابل دیدن نباشد، پس مطمئن شوید که آن را بررسی کنید. به تمیز کردن ناحیه موردنظر تا زمانی که فرش خشک شود ادامه دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *