روش‌ های ضد بید کردن الیاف پشم - قالیشویی چلسی

روش‌ های ضد بید کردن الیاف پشم


روش‌ های ضد بید کردن الیاف پشم

بید حشره‌ای به شکل پروانه است که با چشم‌های بزرگ مرکبی و یک جفت بال قابل شناسایی هستند. اگرچه بیدها حشرات کوچک در رنگ‌های مختلف هستند اما می‌توانند وارد منازل مسکونی شده و به الیاف‌های مختلف از پشم گرفته تا فرش و لباس آسیب وارد کنند. در واقع منبع تغذیه بیدها الیاف و منسوجات است که برای مبارزه کردن با آن‌ها راه‌‌ها و تکنیک‌های مختلفی وجود دارد.

از آن‌جایی که بیدها هرگونه الیاف طبیعی را دوست دارند، احتمال زیاد دارد که به سراغ لباس‌های پشمی زمستانی در انبار یا فرش‌های پشمی قدیمی بروند. بنابراین در این مطلب قصد داریم روش های ضد بید کردن الیاف پشم را در اختیارتان بگذاریم، پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

چگونه بید ها وارد الیاف پشمی می شوند ؟

قبل از این‌که روش‌‌های ضد بید کردن الیاف پشم را بررسی کنیم، بیایید ببینیم این موجودات کوچک اما خرابکار سروکله‌اشان از کجا در کمد لباس، در الیاف فرش‌ها یا منسوجات دیگر پیدا می‌شود.عامل اصلی که باعث می‌شود بیدها وارد منازل شوند، نور است.

اگرچه ‌نور عامل اصلی ورود بیدها به اتاق‌های و مکان‌های دیگر است اما تولید مثل و تخم‌ریزی گونه‌های بید در مناطق تاریک و درزهای منازل انجام می‌شود. همچنین تغذیه‌ی اصلی این حشرات الیاف است. بنابراین یک کمد لباس یا فرش‌های پشمی مکانی دلخواه و جذاب برای زندگی خانواده بیدها خواهد بود

قالیشویی چلسی متخصص شستشوی انواع فرش

کارخانه قالیشویی چلسی کرج عضو رسمی اتحادیه قالیشویان و فرش فروشان کرج، دارای کارخانه ای مجهز با ماشین آلات تمام اتوماتیک آماده ارائه با کیفیت ترین خدمات شستشوی فرش در سراسر کرج.

راه‌ های ضد بید کردن الیاف پشم

اگر به‌سرعت متوجه ورود بیدها به الیاف پشمی شوید می‌توانید با سمپاشی از آسیب‌های جدی جلوگیری کنید اما هرچقدر که دیرتر نسبت به ضد بین کردن الیاف پشم اقدام کنید، به همان نسبت با خسارت و آسیب‌های جدی روبه‌رو خواهید شد. بنابراین انجام برخی از کارهای کوچک باعث می‌شود تا خیال‌تان از ورود بید آسوده باشد.

  • لباس‌های داخل کمد، انباری و… را به‎‌طور مرتب بررسی کنید.
  • لباس‌ها، فرش‌ها و دیگر منسوجاتی که دارای الیاف پشم هستند را هر از گاهی در معرض نور خورشید قرار دهید و سپس روی آن‌ها را با یک برس تمیز کنید.
  •  هر ازگاهی کمد، انباری و… را کامل خالی کنید و با مواد ضدعفونی کننده به‎‌طورکامل درزهای آن را تمیز کنید.
  • در هنگام تمیز کردن خانه، تمام درزها و شکاف‌ها را جارو برقی و سپس دستمال بکشید.
روش‌ های ضد بید کردن الیاف پشم - قالیشویی چلسی

چهار روش ضد بید کردن الیاف پشم

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم سمپاشی یکی از روش‌های موثر برای از بین بردن بیدها است. با این‌حال با انجام چهار روش زیر می‌توانید کلیه الیاف پشم خود را در برابر بیدها مقاو سازید:

  1.  نفتالین و پارادی کلروبترین دو ماده عالی برای ضد بیدن کردن الیاف پسم است. این دو ماده بوی تندی ندارد و می‌توانید از آن‌ها در کمد، انباری، لای فرش پشمی لول شده و… استفاده کنید.
  2.  استفاده از داروهای ضد بید باعث مسموم شدن بیدها و تغییر نوع پیوند لارو خواهد شد. بنابراین برای ضد بید کردن پشم می‌تواند از داروهایی که دارای پیوندهای دی سولفید و مواد مسموم‌کننده دیگر هستند، استفاده کنید.
  3.  استفاده از سم دی فنیل متان (D.D.T) یا کلروفنیل کلرومتیل سولفور (CCS به میزان ۱ درصد برای از بین بردن بید روی الیاف پشمی.
  4.  قراردادن منسوجات با الیاف پشمی در یک مکان سرد که دمای کمتر از منفی ۸ درجه سانتی‌گراد داشته باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *