آموزش از بین بردن لکه ها

آموزش از بین بردن لکه ها


چگونه لکه ی رو فرش را پاک کنیم؟ قست دوم

چگونه لکه ی رو فرش را پاک کنیم؟ برای پاک کردن لک ها از روی فرش دستبافت، ماشینی، ابریشم و .. شما می توانید طبق راهنمای زیر عمل کنید اما اگر احساس می کنید که لکه ی روی فرش، موکت و یا مبلمان شما جزو لکه های سخت و آسیب رسان به بافت فرش شماست با یک قالیشویی معتبر تماس بگیرید و نوع لکه روی فرش خود را اعلام کنید تا سرویسکاران خود را به محل اعزام کنند و شروع به لکه برداری کنند.

در این مقاله سعی کرده ایم برخی از روشهای لکه برداری در منزل را به شما آموزش دهیم. توجه داشته باشید که لکه برداری ها به صورت مرحله به مرحله انجام شود تا آسیبی به فرش شما نرسد.

۱- لکه های آبمیوه، شیر، چایی و قهوه با آب گرم و صابون، با شامپو فرش و یا مایع ظرف شویی پاک می گردد.

۲- برای پاک کردن لکه های مهم مرغ با نمک، از صابون و سرکه سفید استفاده کنید به طوری که به نرمی روی لکه بکشید که باعث پخش شدن لکه در فرش نشود.

۳- برای پاک لکه های چربی شما می توانید از بنزین استفاده کنید و پس از لکه گیری کمی فرش را به حال خود رها کنید تا بوی بنزین از روی فرش شما برود.

۴- لکه لاک توسط استون حذف می شود. ( توجه کنید که فرشهای دستبافت، ابریشم و رنگهای طبیعی را به هیچ عنوان با استون پاک نکنید چون باعث می شود رنگهای فرش شما بهم بریزد. برای پاک کردن لکه لاک دقت بالایی باید داشته باشید در غیر این صورت به یک متخصص قالیشویی بسپارید.

۵- لکه های رنگ روغن با تربانتین حذف می شوند. ( تربانتین یا روغن تربانتین مایعی است روغنی که از تقطیر انگم انواع درختان کاج بدست می‌آید و مصارف صنعتی و دارویی دارد. ماده آلی آنها از گروه ترپن‌ها هستند و ساختار ملکولی گوناگون دارند. تربانتین یا Turpentine یک محلول شیمیایی به شکل روغن است این ترکیب مخلوطی از هیدروکربنهای دو حلقه‌ای با فرمول C۱۰H۱۶ است)

۶- لکه قیر با با محلول اکالیپتوس

۷- لکه جوهر را با ماست میتوانید حذف کنید به صورتی که ماست را روی لکه مورد نظر خود ریخته و با زدودن قسمت مورد نظر لکه برداری کندید

۸- لکه های قدیمی و کهنه با کف ریش و خمیر دندان در محل لکه ریخته و با دستمال خشک کنید

در زیر برخی از مواد لکه برداری را نیز معرفی
یکی دیگر از لکه برهای فرش کمی پودر جوش شیرین روی فرش ریخته و سپس سرکه سفید را اضافه کنید و پس از پایان کف کردن با دستمال سرکه را برداشته و پس از خشک شدن جوش شیرین را جارو کنید.

از محلول سرکه و نمک نیز در لکه بری استفاده می شود.

همچنین از محلول پراکسید هیدروژن در لکه بری پروتئین ها و خون ها استفاده می شود.

ترکیب پودر ذرت + ۱٫۲ جوش شیرین نیز در لکه بری کاربرد دارد.

برای پاک کردن لکه ادویه از آب لیمو + آب استفاده کنید

لکه آدامس را با یک تکه یخ و روی آن و سپس با کارد بردارید

در صورتی که انجام دادن این کار ها خارج از وقت و حوصلتان می باشد با قالیشویی چلسی در کرج تماس حاصل فرمایید تا پرسنل خود را برای رفع نیاز شما اعزام کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *